mariesrecept

Hej! Jag brinner för allt som har med matlagning och göra och att baka. Jag är helt självlärd genom att experimentera i mitt kök. Genom denna blogg tänkte jag dela med mig av massa recept som jag själv komponerar ihop och de flesta kostar inte mer än 10-15kr/portion Lider av IBS, så ibland blir de torka här i bloggen pga att jag inte mår så bra och måste lägga om kosten

Korv & Potatis soppa

Kategori: Korv

 
 
Den här rätten lånar jag från min kära mamma, som hon hittade på för rätt många år sedan.
Det enda jag ändrat med den är att jag har grönsaksbuljong istället för köttbuljong, plus att jag har kryddpeppar för det gillar inte hon.

Enkelt och snabbt att tillaga


DETTA BEHÖVER DU FÖR EN PERSON




3 små potatisar
150g falukorv
1 dl purjolök
5 hela vitpeppar korn
5 hela kryddpepparkorn
1 grönsaksbuljong tärning
3 lagerblad
5 dl vatten


Skala potatisen o skär i små tärningar, och skär även falukorven likadant.
Skär purjolöken i 1 cm tjocka ringar.
Lägg i alla ingredienser i en gryta och låt koka i ca 15 min, smaka eventuellt av med salt innan den serveras