mariesrecept

Hej! Jag brinner för allt som har med matlagning och göra och att baka. Jag är helt självlärd genom att experimentera i mitt kök. Genom denna blogg tänkte jag dela med mig av massa recept som jag själv komponerar ihop och de flesta kostar inte mer än 10-15kr/portion Lider av IBS, så ibland blir de torka här i bloggen pga att jag inte mår så bra och måste lägga om kosten

Citronmuffins

Kategori: Bakverk

Ca 20 st

150 g margarin
2 dl socker
2 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
4 ägg
4 dl vetemjöl
skal av en citron
2 msk av saften från citronen


Smält margarin så de hinner svalna. Vispa ägg och socker poröst och bli inte oroliga om smeten blir lite lös för de ska den vara. Knäck i äggen och vispa till jämn smet. Måtta i bakpulver och vaniljsocker med citronskalet och citronsaften. Vispa lite igen. Tag i mjölet och vispa till jämn smet, låt sen vispen vara igång och häll i av margarinet lite i taget tills du fått i allt. Visp till en jämn smet.

Klicka ut i formar ca 2/3 del av formen. Jag använde en muffinsform, en sån där med 12 st.

Gräddas i ugn på 175 grader i ca 15 min



Kommentarer


Kommentera inlägget här: