mariesrecept

Hej! Jag brinner för allt som har med matlagning och göra och att baka. Jag är helt självlärd genom att experimentera i mitt kök. Genom denna blogg tänkte jag dela med mig av massa recept som jag själv komponerar ihop och de flesta kostar inte mer än 10-15kr/portion Lider av IBS, så ibland blir de torka här i bloggen pga att jag inte mår så bra och måste lägga om kosten

En annan variant

Kategori: Soppor

Gjorde Tacosoppa idag för infrysning, 9 portioner fick jag ut. Billigt, enkelt och snabblagat. Gjorde den lite annorlunda än den tidigare jag gjort och delat med mig.

TACOSOPPA 2 får den heta

Ingredienser:

500g färs
1 liten burk majs
1 glasburk med ärtor och morötter
1 burk krossade tomater
1 påse tacokrydda
1 liter vatten
2 köttbuljongtärningar
1 burk skivad svamp
1 halv zucchini
1 gul lök
salt
vitpeppar


Stek färsen med tacokrydda, salt och vitpeppar
Häll 1 liter vatten i en stor gryta tillsammans med krossade tomater och buljongtärningar. Häll i den stekta färsen.

Tärna zucchinin smått och hacka löken, och stek några minuter på järnet tillsammans med svampen. Häll sedan i detta i grytan med det andra.

Låt allt detta stå och småkoka i ca 7-8 min, smaka av med salt och peppar om det behövs.

Häll i majs och ärtor och morötter i grytan med alla de andra ingredienserna och låt koka ca 3-4 min


Kommentarer


Kommentera inlägget här: