mariesrecept

Hej! Jag brinner för allt som har med matlagning och göra och att baka. Jag är helt självlärd genom att experimentera i mitt kök. Genom denna blogg tänkte jag dela med mig av massa recept som jag själv komponerar ihop och de flesta kostar inte mer än 10-15kr/portion Lider av IBS, så ibland blir de torka här i bloggen pga att jag inte mår så bra och måste lägga om kosten

Tacosoppa

Kategori: Soppor

Mmmm, hittade på en ny god soppa idag.

Detta behöver du till 4 portioner:

500 g färs
1 stor gul lök
1 liten burk majs
1 röd paprika
1 stor morot
2 potatisar
1 burk krossade tomater
1 påse tacokrydda
1 liter vatten
2 köttbuljongtärningar
vitpeppar
salt
oregano


Fräs färsen tillsammans med tacokryddan och vitpeppar.
Hacka löken och tärna morot, paprika och potatis i små små bitar och bryn på stekjärnet i ca 3-4 min.



Blanda sedan allt i en gryta tillsammans med vatten, buljongtärningar, krossade tomat, salt och oregano och låt koka i ca 7-8 min. Häll i majsen och oregano och låt koka 3-4 minuter till. Smaka av med salt under tiden allt kokar.





Smaklig måltid


Kommentarer


Kommentera inlägget här: