mariesrecept

Hej! Jag brinner för allt som har med matlagning och göra och att baka. Jag är helt självlärd genom att experimentera i mitt kök. Genom denna blogg tänkte jag dela med mig av massa recept som jag själv komponerar ihop och de flesta kostar inte mer än 10-15kr/portion Lider av IBS, så ibland blir de torka här i bloggen pga att jag inte mår så bra och måste lägga om kosten

Snabba kycklinggrytan

Kategori: Kyckling

Kycklinggryta för 4 personer:

500 g kycklingfilé
1 liten burk bambuskott
1/2 broccoli
1 stor röd paprika
1 liten burk hela champinjoner, eller om ni hellre vill ha färsk svamp
1 stor burk kokosmjölk
kycklinggrillkrydda eller den du har hemma
vitlökspulver
svartpeppar (mald)


Strimla och stek kycklingfilén med kycklinggrillkrydda eller annan grillkrydda och vitlökspulver. Lägg över allt i en tjockbottnad gryta tillsammans med burken kokosmjölk, plus en halv burk vatten. Krydda eventuellt med mer grillkrydda. Men även lite svartpeppar.
Som sagt de här med krydda är ju alltid efter smak och de märker man ju längre de står och puttrar. Och vill du ha mer sås är de bara och hälla i lite vatten till eller mer kokosmjölk.

Skär svamparna på mitten om dessa är små om stora så går de ju att dela en svamp i 4 delar, strimla paprikan och lägg i grytan.
Låt allt koka ca 10 min, häll sedan i bambuskotten och broccolin som du skurit i mindre bitar och låt koka ytterligare 5 min.

Jag redde grytan lite så den fick en lite tjockare konsistens.

Servera med ris eller vad du nu kan tänkas vara sugen på









Kommentarer


Kommentera inlägget här: