mariesrecept

Hej! Jag brinner för allt som har med matlagning och göra och att baka. Jag är helt självlärd genom att experimentera i mitt kök. Genom denna blogg tänkte jag dela med mig av massa recept som jag själv komponerar ihop och de flesta kostar inte mer än 10-15kr/portion Lider av IBS, så ibland blir de torka här i bloggen pga att jag inte mår så bra och måste lägga om kosten

Ugnsbakade grönsaker

Kategori: Grönsaker & rotfrukter

 
 
Alla vet ju att det är bra att äta mycke grönsaker. Men vad många missa är hur mättande det är jämfört med pasta, ris m m.
Och då menar jag att man är mätt i flera timmar efteråt. Jag äter detta ganska så ofta, så idag blev det en sådan midda.
 
Till en portion hade jag:
1 palsternacka
1/3 del av en liten kålrot ca 50 gram
1 morot
8 brysselkål
1 stor potatis
olivolja
grovmalen svartpeppar
salt
olivolja
 
Skär alla grönsaker i tunna sneda skivor
 
 
 
 
 
 
 
Lägg allt i en form och rör runt så allt blir blött av oljan.
In i ugnen i 20-30 min på 200 grader
 
 
 
 
 
 
 
 
Servera med vad du vill...t ex, nåt kött, kycklingfilé eller fisk
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: