mariesrecept

Hej! Jag brinner för allt som har med matlagning och göra och att baka. Jag är helt självlärd genom att experimentera i mitt kök. Genom denna blogg tänkte jag dela med mig av massa recept som jag själv komponerar ihop och de flesta kostar inte mer än 10-15kr/portion Lider av IBS, så ibland blir de torka här i bloggen pga att jag inte mår så bra och måste lägga om kosten

Kyckling & bulgurblandning

Kategori: Dagens Middag

 
Denna rätt satte jag ihop idag på måfå och huxflux, alltså ingen planering bakom. Tog helt enkelt bara vad jag hade hemma.
Den är både lättlagad och nyttig.
 
 
Till en person hade jag:
 
130 g kycklingfilé
3 färska champinjoner
1 dl fryst majs, paprika och ärtblandning (ica basics)
1)2 dl okokt bulgur
romansallad
gurka
 
 
Strimla kycklingen och stek med den krydda du vill ha.
Skär champinjonerna i 4 delar och stek upp till den konsistens du vill ha på dessa. Stek kycklingen samtidgt och spar tid. Lägg ner svampen, majs, paprika, ärtor med kycklingen när du inte längre ser att den är rå.
Låt steka på lägsta värme i ca 5 min.
 
Med andra ord så görs detta medan bulgur kokar
 
 
Jag la strimlad sallad på tallriken och blanda sedan ihop det andra och la ovanpå tillsamman med lite skivad gurka
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: