mariesrecept

Hej! Jag brinner för allt som har med matlagning och göra och att baka. Jag är helt självlärd genom att experimentera i mitt kök. Genom denna blogg tänkte jag dela med mig av massa recept som jag själv komponerar ihop och de flesta kostar inte mer än 10-15kr/portion Lider av IBS, så ibland blir de torka här i bloggen pga att jag inte mår så bra och måste lägga om kosten

Kyckling tips

Kategori: Kyckling

 

Nu ska ni få ett bra tips vad gäller kycklingklubba och kycklingben, ja även kycklinglår. Allt de man köper från frysdisken som redan är styckat.

Jag tillagar alltid en hel påse i ugnen, särskilt nu på sommaren när jag äter sallad till lunch varje dag, som jag sedan rensar direkt och fryser in i portioner i enliters påsar. Bra att ha när man vill ta fram snabbt och slänga ihop en sallad eller något annat.  Du sparar både tid och plats i frysen.

Okej det tar ju sin lilla tid att rensa all kycklingen från benen, men väl värt det

OCH NEJ JAG SPARAR INTE SKINNET FÖR JAG ÄTER DET ALDRIG

Som idag gjorde jag mig en liten hacka för en påse kycklingklubbor på 1 kg kostade 15 kr på netto, tog 2 påsar, och vips hade jag 8 klubbor för 30 kr till att göra sallad på. Okej fattas en på bilden, men den tog jag och hade till min potatissallad från igår..haha

 

 

 

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: