mariesrecept

Hej! Jag brinner för allt som har med matlagning och göra och att baka. Jag är helt självlärd genom att experimentera i mitt kök. Genom denna blogg tänkte jag dela med mig av massa recept som jag själv komponerar ihop och de flesta kostar inte mer än 10-15kr/portion Lider av IBS, så ibland blir de torka här i bloggen pga att jag inte mår så bra och måste lägga om kosten

Röd Curry Kyckling

Kategori: Dagens Middag

 
 
Har idag provat koriander i maten för första gången, klart godkänt och något jag
kommer att använda igen.
 
Till 4 personer behövs:
 
500 g kycklingfilé
1 stor burk skivad svamp
1 röd paprika
1 liten gul lök
2 vitlöksklyftor
1,5 msk röd curry pasta
1 burk kokosmjölk
2 tsk hela korn koriander
 
 
 
 
 Strimla kycklingen och stek upp med salt och vitpeppar.
Häll kokosmjölken i en tjockbottnad gryta. Lägg i kycklingen.
Jag mortlade koriandern, har ni ingen mortel är mitt tips att lägga kornen i en plastpåse eller i plastfolie och köra över med en kavel tills allt är krossat
 
Strimla paprikan, skär löken på mitten o skiva sedan tunt, finhacka vitlöken.
Lägg i alla ingredienser i grytan.
Låt sedan detta stå och småputtra i 15-20 min
 
Servera med nudlar
 
Kanske inte så färgglad maträtt, men ack så god
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: