mariesrecept

Hej! Jag brinner för allt som har med matlagning och göra och att baka. Jag är helt självlärd genom att experimentera i mitt kök. Genom denna blogg tänkte jag dela med mig av massa recept som jag själv komponerar ihop och de flesta kostar inte mer än 10-15kr/portion Lider av IBS, så ibland blir de torka här i bloggen pga att jag inte mår så bra och måste lägga om kosten

Blomkålsris

Kategori: Grönsaker & rotfrukter

 
Har ofta sett och läst om blomkålsris, så jag tänkte idag fick det minsann vara dags att prova detta. Och det var minsann riktigt gott. Hade såklart korv stroganoff till detta riset.
Har ni inte provat så gör de.
 
Tag så mycke okokt blomkål ni vill ha och riv med rivjärn, sidan med dom största hålen.
Koka upp lättsaltat vatten, häll i den rivna blomkålen i vattnet. Ja läste om koktid 10 sekunder, men tyckte de var för lite. Man får snarare låta de koka nån minut, ca 3 kanske, prova er fram annars  Låt det rinna av i ett durkslag precis som man gör när man kokt pasta.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: