mariesrecept

Hej! Jag brinner för allt som har med matlagning och göra och att baka. Jag är helt självlärd genom att experimentera i mitt kök. Genom denna blogg tänkte jag dela med mig av massa recept som jag själv komponerar ihop och de flesta kostar inte mer än 10-15kr/portion Lider av IBS, så ibland blir de torka här i bloggen pga att jag inte mår så bra och måste lägga om kosten

Curryfisk

Kategori: Fisk

Denna fiskrätten hittade jag på för flera år sen, och idag blev det den till midda för jag kände att det ju var längesen. Så nu tänkte jag dela med mig av receptet till er som läser denna blogg.


VIKTIGT MED DENNA RÄTTEN ÄR ATT DU ANVÄNDER MATOLJA OCH INTE SMÖR ELLER MARGARIN
TAG FRAM FISKEN 30 MIN INNAN DU SKA ANVÄNDA DEN

Detta behöver du till en person:
Vill du göra till 2 personer så tar du hela fiskpaketet och dubblar de andra
ingredienserna. Något ni undrar över får de bra att lägga en kommentar eller maila mig


200 g alaska pollock (sån där i 4 bitars paket, tag 2 två dessa)
en gul lök
2 tomater
1,5 dl milda visp eller helst äkta grädda
1-2 tsk curry ev mer (en smaksak)
salt
matolja



Gör så här:

Skiva löken i tunna skivor och likadant med tomaterna. Skär fisken i 2 cm tjocka bitar på tvären.

Häll olja i en tjockbottnad gryta, lägg i lök och tomater och låt detta fräsa tillsammans med curry och salt i några minuter.




Lägg i fisken och häll över grädden.
Låt sedan allt detta småkoka, inte för kraftigt, i ca 15 min
Smaka av med salt




Klart att servera med kokt potatis




 
 

SMAKLIG MÅLTID!!!!!