mariesrecept

Hej! Jag brinner för allt som har med matlagning och göra och att baka. Jag är helt självlärd genom att experimentera i mitt kök. Genom denna blogg tänkte jag dela med mig av massa recept som jag själv komponerar ihop och de flesta kostar inte mer än 10-15kr/portion Lider av IBS, så ibland blir de torka här i bloggen pga att jag inte mår så bra och måste lägga om kosten

Köttröra varvat med potatis

Kategori: Griskött

Räcker till 2-3 personer beroende på hur stor man är i maten.

ca 300 gram strimlat kött
10-12 färska champinjoner
1/2 stor purjolök
en liten gul paprika
en liten röd paprika
1 köttbuljongtärning

Stek köttet i de kryddor du vill ha, jag hade grovmalen svartpeppar, paprika pulver o lite grillkrydda.
Skiva o stek svampen gyllene brun...lägg i kött, paprika o purjolök o stek på några minuter.
Skala o skiva potatisen tunt.

Varva med potatis först o salta, sen halva röran, potatis igen o salta o resten av röran o potatis överst i en ugnsfast form.
Koka upp 2,5 dl buljong tärning o häll över det hela

In i ugnen på 200 grader(jag har varmluftsugn) i ca 60-75 min beroende på potatissort o tjocklek på skivorna




Kommentarer


Kommentera inlägget här: