mariesrecept

Hej! Jag brinner för allt som har med matlagning och göra och att baka. Jag är helt självlärd genom att experimentera i mitt kök. Genom denna blogg tänkte jag dela med mig av massa recept som jag själv komponerar ihop och de flesta kostar inte mer än 10-15kr/portion Lider av IBS, så ibland blir de torka här i bloggen pga att jag inte mår så bra och måste lägga om kosten

Saftig Potatisgratäng

Kategori: Potatisrätter

Till 2 personer:


10  potatisar
1 gul lök
2,5 dl milda creme fraiche
1 dl milda grädde
salt
grovmalen svartpeppar


Skala och skär potatisen i tunna skivor.
Blanda ihopa creme fraiche och grädde i en skål.
Hacka löken.
Allt detta varvas i en ugnsfast form, potatis först, salta, sen lök, klicka ut gräddblandningen...oxå börja om igen tills du gjort detta 3 ggr, grovmalen peppar på potatisen överst och sen på med gräddblandningen.
Jag har alltid aluminiumfolie på under hela tiden, men vill du ha färg o yta kan du ta av det den sista halvtimmen


In i ugnen på 200 grader i ca 90 min