mariesrecept

Hej! Jag brinner för allt som har med matlagning och göra och att baka. Jag är helt självlärd genom att experimentera i mitt kök. Genom denna blogg tänkte jag dela med mig av massa recept som jag själv komponerar ihop och de flesta kostar inte mer än 10-15kr/portion Lider av IBS, så ibland blir de torka här i bloggen pga att jag inte mår så bra och måste lägga om kosten

Köttwok

Kategori: Griskött

Hittade på en enkel och snabblagad köttwok idag...ca 30 min gissar jag
Receptet är för 1 person eftersom jag bor ensam.

Ingredienser:

ca 150 g strimlat kött (skinkgrytbitar som jag strimlar)
1 1/2 dl wokgrönsaker från Netto (finns färska på burk eller frysta)
1 msk cremé fraiche
2 dl vatten
Vitlökspulver
Wok Mix Orginal (krydda som finns att köpa på www.borgebykryddgard.se, köpt min på marknad)
Grovmalen svartpeppar







Strimla köttet och stek med de kryddorna som jag nämnde ovanför i en vanlig stekpanna.
Stek wokgrönsakerna i en wokpanna samtidigt på låg värme.
När köttet är genomstekt så häll på vatten och låt puttra på järnet så att lite av vätskan reduceras, klicka därefter i cremé fraichen och rör om.
Häll sedan detta över grönsakerna i wokpannan och rör om.

Jag serverade nudlar till detta som jag rörde ner i wokpannan med allt det andra.



Kommentarer


Kommentera inlägget här: