mariesrecept

Hej! Jag brinner för allt som har med matlagning och göra och att baka. Jag är helt självlärd genom att experimentera i mitt kök. Genom denna blogg tänkte jag dela med mig av massa recept som jag själv komponerar ihop och de flesta kostar inte mer än 10-15kr/portion Lider av IBS, så ibland blir de torka här i bloggen pga att jag inte mår så bra och måste lägga om kosten

Gott var detta

Kategori: Kyckling

Har tyvärr inget nytt namn på denna maträtt som jag gjorde igår.
Men vill lägga ut den i alla fall, så får jag ändra sedan om jag kommer på nåt bra namn.

INGREDIENSER TILL 4 PERSONER

200 g vitkål
1 vit paprika (100 g)
500 g kycklingfilé
1 burk kokosmjölk
3/4 dels burk vatten (burken från kokosmjölken)
1 charlottenlök
1 morot (ca 150 g)
1 stor burk svamp
Curry & salt

GÖR SÅ HÄR:

Strimla vitkålen, hacka löken och paprikan i mindre bitar, skär moroten i tunna slantar.
Stek sedan upp allt detta i ca 5 min.




Bryn svampen för sig några minuter.

Strimla kycklingfilén och stek den utan kryddor.

Tag en gryta och lägg i allt det som du nu stekt upp, häll i kokosmjölken o vattnet.
När de börjat koka så tag i salt och curry efter smak och låt stå och puttra på låg värme i ca 15 min.



Jag gissar på att jag hade i ca 1-2 tsk curry, men som sagt, tag efter smak.




och så här såg då min midda ut med ris till.
Riktigt gott kan jag säga. Len mild smak.

SMAKLIG MÅLTID TILL ER SOM PROVAR DETTA!!!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: