mariesrecept

Hej! Jag brinner för allt som har med matlagning och göra och att baka. Jag är helt självlärd genom att experimentera i mitt kök. Genom denna blogg tänkte jag dela med mig av massa recept som jag själv komponerar ihop och de flesta kostar inte mer än 10-15kr/portion Lider av IBS, så ibland blir de torka här i bloggen pga att jag inte mår så bra och måste lägga om kosten

Mina ugnsbakade morötter

Kategori: Grönsaker & rotfrukter

För er som gillar morötter...

Så här gör jag mina ugnsbakade morötter.
Jag skalar så många morötter jag vill ha, sen delar jag dessa i mindre bitar/stavar.
Lägger dem på en bit folie.




Viker ihopa till ett litet paket.




Och sen in i ugnen på 200 grader i ca 45-50 min.



Då behåller de sin smak som när man äter dom råa, men så mycke godare.

Och såhär såg dessa ut tillsammans med kvällens midda som var ugnsbakad lax o min egen mos




Kommentarer


Kommentera inlägget här: