mariesrecept

Hej! Jag brinner för allt som har med matlagning och göra och att baka. Jag är helt självlärd genom att experimentera i mitt kök. Genom denna blogg tänkte jag dela med mig av massa recept som jag själv komponerar ihop och de flesta kostar inte mer än 10-15kr/portion Lider av IBS, så ibland blir de torka här i bloggen pga att jag inte mår så bra och måste lägga om kosten

Det här med potatismos

Kategori: Tips och råd

Tänkte dela med mig av ett tips med er läsare angående när jag gör potatismos. Har gjort så här så länge jag kan minnas.

Jag delar potatisarna i små tärningar/bitar och sen behöver de bara kokas i ca 7-8 min, beroende på storlek, men ju mindre ju kortare tid.
Och sen så superenkelt att bara sätta ner elvispen och köra på. Ja med margarin, mjölk och kryddor och vad man nu vill ha i.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: