mariesrecept

Hej! Jag brinner för allt som har med matlagning och göra och att baka. Jag är helt självlärd genom att experimentera i mitt kök. Genom denna blogg tänkte jag dela med mig av massa recept som jag själv komponerar ihop och de flesta kostar inte mer än 10-15kr/portion Lider av IBS, så ibland blir de torka här i bloggen pga att jag inte mår så bra och måste lägga om kosten

Täcke på pasta

Kategori: Kyckling

Blev sugen på makaroner idag, har ganska mycke hemma och hade tagit fram en bit kycklingfilé. Så jag mixade ihopa en ny lätt maträtt idag, snabbt gick det med. Gissar på max 30 min.
En bra, snabb och god midda när man inte har så mycke tid eller helt enkelt vill ha så mycke men inte orkar stå och kocka så länge.

INGREDIENSER TILL EN PORTION:

150 gram kycklingfilé
1/2 liten grön paprika
1/2 liten röd paprika
1/2 liten gul lök

2 dl makaroner
eller annan pasta om du vill det

Min egen champinjonsås
(vill ni inte göra er egen utan vill att jag lägger ut recept på min så bara säg till)




Sätt på vattnet till makaronerna.
Gör champinjonsåsen medan vattnet kokar upp.
Häll i 2 dl makaroner i vattnet.
Strimla och stek kycklingfilè med svartpeppar.
Hacka paprika och lök och bryn tills de blivit mjuka, 5 min kanske.
Stek allt detta medan makaronerna kokar




Klart att servera, smaklig måltid

Kommentarer

  • Kim J säger:

    Hej! Du har så många bra recept, jag har provat några och hela familjen gillar allt. Kan jag få dit recept på din egen champinjonsås ? Så ska jag prova detta recept också. MVH Kim

    Svar: Riktigt kul, detta gör mig glad:) Min champinjonsås säger du, ska försöka skriva ner den eftersom jag alltid gör den på en höft, aldrig kollat exakt hur jag gör. men ska göra ett försök. Eller får jag göra såsen under veckan o måtta allt. Förresten vem är du då o hur hitta du min blogg?
    Marie None

    2012-08-27 | 11:26:44

Kommentera inlägget här: