mariesrecept

Hej! Jag brinner för allt som har med matlagning och göra och att baka. Jag är helt självlärd genom att experimentera i mitt kök. Genom denna blogg tänkte jag dela med mig av massa recept som jag själv komponerar ihop och de flesta kostar inte mer än 10-15kr/portion Lider av IBS, så ibland blir de torka här i bloggen pga att jag inte mår så bra och måste lägga om kosten

Tips om färs

Kategori: Tips och råd

Alltid när Ica har billig färs så köper jag ett par kilo som jag fryser in.
Delar då upp i påsar på ca 300-350 gram o plattar ut färsen i påsen till ca 1 cm tjock o sen knyter jag påsen. När man tar fram det sedan så tinar det mycke fortare.



Gör även råa biffar och fryser in.... Blandar färs med kryddor, ägg och skorpmjöl, blandar det hela och gör biffar som jag plattar ut i platfolie, sen är det bara o ta fram så många du vill ha o steka istället för att försteka o frysa in. Mycke bättre och saftigare.


Bra tips va???!!! SÅKLART!!!!





Kommentarer


Kommentera inlägget här: