mariesrecept

Hej! Jag brinner för allt som har med matlagning och göra och att baka. Jag är helt självlärd genom att experimentera i mitt kök. Genom denna blogg tänkte jag dela med mig av massa recept som jag själv komponerar ihop och de flesta kostar inte mer än 10-15kr/portion Lider av IBS, så ibland blir de torka här i bloggen pga att jag inte mår så bra och måste lägga om kosten

Frysa in färs

Kategori: Tips och råd

 
Tror nog många av er gör så här, men finns säkert många som inte tänker så långt och bara slänger in nyköpt färs i frysen i den förpackning den ligger i.
 
Detta gör inte jag, utan så länge jag kan minnas så har jag gjort så här:
 
Men för att få den att ta mindre plats och dessutom få den att tina upp fortare när man tagit ut den ur frysen, så är mitt tips att platta ut färsen i en påse till ca 1-2 cm tjock innan du stoppar den i frysen
Jag fryser dessutom in 400 g per påse, men det är för att jag räknat ut att detta räcker för mig för att kunna göra vilken maträtt man vill av just färs, köttfärssås, köttfärslimpa m m. Och det kallas ju storkok, så jag kan frysa in i portioner oxå
 
 

Kommentarer

  • Linda säger:

    Så har jag alltid med gjort så länge jag kan minnas. + de flesta jag känner

    Svar: Ja de finns inget bättre sätt. Men än idag så är det många jag säger det till som inte gör så, därav mitt inlägg om detta. Jag har gjort det sedan jag flyttade hemifrån 1986
    Marie

    2013-02-12 | 15:24:20

Kommentera inlägget här: