mariesrecept

Hej! Jag brinner för allt som har med matlagning och göra och att baka. Jag är helt självlärd genom att experimentera i mitt kök. Genom denna blogg tänkte jag dela med mig av massa recept som jag själv komponerar ihop och de flesta kostar inte mer än 10-15kr/portion Lider av IBS, så ibland blir de torka här i bloggen pga att jag inte mår så bra och måste lägga om kosten

Tips när det gäller svamp

Kategori: Tips och råd

 
Alltid när Ica eller Netto har billiga färska champinjoner så köper jag rätt mycke. Och just nu kostar 250 gram endast 5 kr om man har deras kundkort. Så har samlat på mig ett kilo sedan igår.
 
Tänkte jag skulle tipsa om hur jag gör för att alltid ha färsk svamp.
 
Jag delar alla svampar i 4 bitar
 
 
Sedan steker jag dessa. Lägger över dom i en 500 g turkisk yoghurt burk och sen in i frysen. Bara att ta fram burken och peta loss så mycke svamp man vill ha, till t ex;  wok, grytor eller annat
Enkelt, billigt och bra
 

Kommentarer

  • kathy säger:

    toppen idé :)

    Svar: Tack för att du tyckte det :)
    Marie

    2013-02-06 | 14:57:38
  • Martina säger:

    Vad smart! Det är så besvärligt om man förvällt svampen och fryst den i vätska å pilla fram de man behöver!

    Svar: Tackar för att du gilla mitt tips :) Ja innan så portionera jag o plastade in, men i en spann/burk så kan man ta exakt de man vill ha
    Marie

    2013-02-06 | 23:08:06
    Bloggadress: http://jagarfrun.wordpress.com
  • Matfarbron säger:

    Det var fiffigt!

    Svar: Kul att du tyckte det :)
    Marie

    2013-04-22 | 16:11:23
    Bloggadress: http://www.koppargrytan.nu/kockensblogg/
  • Lisette säger:

    Denna vecka va det billig svamp på willys :)
    Så nu har jag stekt typ 3 kg svamp. Prövar på ditt sätt.
    Kram

    Svar: Å va kul. Hoppas de blir lika bra för dig som för mig :)
    Marie

    2013-08-07 | 21:10:19

Kommentera inlägget här: