mariesrecept

Hej! Jag brinner för allt som har med matlagning och göra och att baka. Jag är helt självlärd genom att experimentera i mitt kök. Genom denna blogg tänkte jag dela med mig av massa recept som jag själv komponerar ihop och de flesta kostar inte mer än 10-15kr/portion Lider av IBS, så ibland blir de torka här i bloggen pga att jag inte mår så bra och måste lägga om kosten

Tips på biffar

Kategori: Tips och råd

 

Tänkte jag skulle dela med mig av hur jag fryser in biffar av färs. Gjort detta i säkert 20 år. Såklart ska de vara nyköpt färs, går ju inte och göra med färs som redan varit fryst.

Man  bara rör ihop smeten som man vill ha den med ägg, skorpmjöl och kryddor (så gör jag mina), plattar ut dom i den storlek man vill ha,


och därefter så plastar man in en och en rå. Bara och ta fram så många man vill ha när man ska äta dom

 

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Va smart, jag brukar lägga 4 st i varje påse, men ditt tipsa bättre, tack

    Svar: Tack, vad kul att du gilla mitt tips :)
    Marie

    2013-02-16 | 09:30:27
  • Linda säger:

    Det är smart, lärde det av min mor..
    Du skulle haft en sådann vaccumförpackare den är kanon och maten håller sig riktigt fräsch.. Jag har en och det blir minsann skillnad på fryst och fryst..

    2014-04-10 | 15:08:05

Kommentera inlägget här: