mariesrecept

Hej! Jag brinner för allt som har med matlagning och göra och att baka. Jag är helt självlärd genom att experimentera i mitt kök. Genom denna blogg tänkte jag dela med mig av massa recept som jag själv komponerar ihop och de flesta kostar inte mer än 10-15kr/portion Lider av IBS, så ibland blir de torka här i bloggen pga att jag inte mår så bra och måste lägga om kosten

Smoothie med bär

Kategori: Smoothies

 
 
En sådan här smoothie gör jag en gång om dagen som ett mellenmål på eftermiddagen. Hur gott som helst, och riktigt svalkande nu när vi har haft/har sådan värme.
 
 
Släng i allt i en mixer/blender eller vad du nu har för något.
 
1 1/2 dl naturell lättyoghurt  (skånemejerierna)
80 gram blåbärskvarg  (Lindahls)
100 gram jordgubbar  (Ica basics)
50 gram hallon och blåbär  (Ica)
 
Om du inte låter jordgubbarna tina fullt ut så blir smoothien mer kall och svalkande
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: