mariesrecept

Hej! Jag brinner för allt som har med matlagning och göra och att baka. Jag är helt självlärd genom att experimentera i mitt kök. Genom denna blogg tänkte jag dela med mig av massa recept som jag själv komponerar ihop och de flesta kostar inte mer än 10-15kr/portion Lider av IBS, så ibland blir de torka här i bloggen pga att jag inte mår så bra och måste lägga om kosten

Barilla Risoni

Kategori: Pasta

 
Häromdan så köpte jag Risoni, tänkte det kunde vara kul att testa. Vilket jag gjorde nyss med en kycklinggryta. Och kan ju säga att det är något som alltid kommer att finnas i mitt skafferi. Det bara smälte i munnen och var riktigt gott.
 
Har ju alltid massa av sånt här hemma som t ex. råris, matvete, bulgur, massa olika pasta
(som jag kallar så här fjärilar, rör, skruvar, snäckor) oxå såklart spaghetti. tagliatelle och nudlar.
På det viset kan jag göra all mat som jag får ett ryck att tillaga.
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: