mariesrecept

Hej! Jag brinner för allt som har med matlagning och göra och att baka. Jag är helt självlärd genom att experimentera i mitt kök. Genom denna blogg tänkte jag dela med mig av massa recept som jag själv komponerar ihop och de flesta kostar inte mer än 10-15kr/portion Lider av IBS, så ibland blir de torka här i bloggen pga att jag inte mår så bra och måste lägga om kosten

Lätt Omelett

Kategori: Smårätter

Detta är en smal omelett för er som räknar kalorier, men i mitt fall är de för att jag aldrig gillat äggulor.
Omelett har väl alla gjort, men tänker ändå dela med mig av min jag gjorde ikväll.
 
Vispa samman 3 vitor med 1 gula. Stek upp den mängd svamp du vill ha och hacka lite rödlök, annan lök går oxå bra, rör ner detta i äggsmeten och stek sen som en pannkaka på båda sidor.
Riktigt gott och mättande
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: