mariesrecept

Hej! Jag brinner för allt som har med matlagning och göra och att baka. Jag är helt självlärd genom att experimentera i mitt kök. Genom denna blogg tänkte jag dela med mig av massa recept som jag själv komponerar ihop och de flesta kostar inte mer än 10-15kr/portion Lider av IBS, så ibland blir de torka här i bloggen pga att jag inte mår så bra och måste lägga om kosten

Kockutbildning

Kategori: Allmänt

 
Jag har nu äntligen fått veta att jag ska påbörja en kockutbildning, väntar bara på ett startdatum. Ska bli superkul och spännande. och framförallt få yrkesbevis och sedan kunna jobba med det som jag brinner för. Ni anar inte hur lycklig jag är.
 
Lär ju inte hinna experimentera i mitt eget kök på vardagar eftersom studierna är på heltid. Så detta kommer ju tyvärr att inverka på bloggen, eftersom jag kommer att vara hemifrån från tidig morgon till sen kväll. Bara att ta mig dit och hem i resa kommer att ta ca 2,5 timmar per dag.
Men hoppas kunna fotografera alla mat vi gör där inne och sedan visa upp här.
 
Maten som tillagas där kommer ju att vara sån där väldigt extra som man kanske inte gör hemma, lite dyrare och finare som restaurangerna har, kan jag tänka mig.
 
Söndag 25 maj uppdatering:
Nu ahr jag fått startdatum, den 9 september börjar jag...yehoooo
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Karin säger:

    Åh, vad roligt att läsa till kock. Lycka till!

    Svar: Tackar :) Ska bli jättespännande
    Marie

    2013-08-23 | 16:20:39
    Bloggadress: http://karins-kok.blogspot.se/

Kommentera inlägget här: