mariesrecept

Hej! Jag brinner för allt som har med matlagning och göra och att baka. Jag är helt självlärd genom att experimentera i mitt kök. Genom denna blogg tänkte jag dela med mig av massa recept som jag själv komponerar ihop och de flesta kostar inte mer än 10-15kr/portion Lider av IBS, så ibland blir de torka här i bloggen pga att jag inte mår så bra och måste lägga om kosten

Torsk i foliepaket

Kategori: Dagens Middag

 
 
Eftersom jag bor ensam så blev dagens recept till en person, är ni flera är de ju bara och lägga till för så många ni är
 
 
200 g torsk i block rutor (syns på bilden)
1 liten morot
3 mellanstora potatisar
1/3 del av en rödlök
ca 1 msk frusen dill (finns i små paket i frysdisken)
salt
 
Tag en stor bit folie, pensla med olivolja på så stor plätt som du tänker bygga på.
Skiva potatisen tunt och lägg underst, salta och strö över dill.
Lägg på de 2 fiskblocken bredvid varandra.
Skär tunna skivor morot och lägg övanpå, hacka rödlöken och strö över
 
In i ugnen på 200 grader (varmluftsugn) i ca 45 min
 
 
 
 
Gjorde en ny variant idag 30 okt 2013
 
Rev potatis och morot i tunna skivor och hade gul lök, ännu godare till torsken kan jag säga. Hade ingen dill här, utan bara salt och svartpeppar
 
In i ugnen på 200 grader (varmluftsugn) i ca 45 min
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: